A vizuális tehetségműhely bemutatása
- A műhelymunkát az iskoláskor előtti évben javasoljuk a gyermekeknek.
- Az éves program a csoportonkénti ábrázolás foglalkozásokra épül.
- A gyermekek személyiségét komplexen fejlesztjük, mert a különféle vizuális témákhoz más-más tevékenységi területek ismeretei kapcsolódnak.
- A foglalkozásokat mikro csoportosan és egyénileg szervezzük.
- Sok élményt és alkotó légkört biztosítunk az óvodában, a természeti és az épített környezetben.
- Differenciáltan fejlesztjük a kreatív viselkedéshez szükséges képességeket.
- A gyermekek sokféle anyaggal, eszközzel, technikával ismerkednek meg.
- Lehetőségük van az egyes tevékenységekben saját belső motivációjuk hatására elmélyülni.
- A múzeumpedagógiai foglalkozások, kiállítások által alapozzuk meg a gyermekek esztétikum iránti szükségletét, különleges élményekkel gazdagodnak erkölcsileg, értelmileg.
- Az év folyamán sikeresen részt veszünk rajzpályázatokon, illetve a gyermekek munkái rendszeresen szerepelnek kiállításokon. Több alkotás az Óvodai Nevelés folyóirat címlapján is megjelent.
Rajzpályázat
A Tudásközpont Körbirodalom Gyermekkönyvtára által kiírt Pákolitz István versillusztráció pályázaton Moutsakis Laura Blanka 2. helyezést ért el. Szilágyi-Rajna Krisztinával kiállításon szerepelt a munkájuk.
Moutsakis Laura Blanka | Szilágyi-Rajna Krisztina |
A Kertvárosi Óvoda által kiírt "Legyél Te is mesehős!" pályázaton az alábbi gyermekeket díjazták:
- Faganelli Azzurra - a legszínesebb alkotás
- Gyenes János Antal - a legmesésebb alkotás
- Moutsakis Laura Blanka - különdíj
Az óvodai kiállításon szerepelt még Petrovics Mercédesz és Szalai Zita alkotása is.
Gyenes János Antal | Faganelli Azzurra |
Szalai Zita
Moutsakis Laura Blanka | Petrovics Mercédesz |
Vizuális műhely kiállítása
Mecsekszabolcs, PKK Szent Mihály Ház
2017.10.07.
A zöld óvodai tartalmakhoz kiválóan lehet integrálni a művészeti értékeket. Ezen értékek kiművelése komoly, szisztematikus fejlesztéseket kíván, ezért hoztuk létre az öt-hat éves korú gyermekek számára a vizuális és zenei tehetség műhelyt. A tudatos nevelőmunka révén a gyermekek személyisége teljessé válik a művészetek segítségével. Mindez az érzelemvilág gazdagodását szolgálja, ami jelentősen befolyásolja a tanulási képességeket, a kreativitást. Az esztétikai nevelés egy nagyon összetett nevelési terület, mely a gyermekek olyan képességeinek fejlesztésével foglalkozik, amelyek birtokában átérezhetik, helyesen értelmezhetik a szépet a természetben és a társadalmi életben egyaránt. A vizuális műhely 2007 óta folyamatosan működik. A program fő célja a gyermeki személyiség komplex fejlesztésén belül a kreativitás, a tehetségígéretes gyermekek képességeinek differenciált, egyéni fejlesztése. A tevékenységek főbb feladatai: a természet kínálta anyagok esztétikus felhasználása, technikák elsajátítása, ismerkedés a magyar népművészet szín,-forma-és motívumvilágával, kiválasztott képzőművészeti alkotások megtekintése és ezek hatására saját munkák létrehozása, önkifejezés gazdagítása. Óvodáskorban a tehetséggondozás általános célja a gyermeki képesség kibontakoztatása, a tanulás iránti érdeklődés felkeltése /motiváció, motiváltság a gyermek részéről/ és a szülők támogatása. Ebben az életszakaszban leginkább tehetségígéretes adottságokról, hajlamokról, képességekről beszélhetünk. Ezeknek az adottságoknak a tervszerű fejlesztése történik óvodánkban. Az éves program minden esetben az óvodai csoportokban megvalósuló „Rajzolás, festés, mintázás, kézi munka” foglalkozásokra épül, azokat egészíti ki. Alapvető módszer a gyermekek egyéniségére való figyelés, gondolkodásra késztető feladatok megvalósítása. A feladatokat mikro csoportban végzik a gyermekek, illetve pályázatok esetén egyéni foglalkozás szükséges. A nevelési év folyamán több „nyitott műhely” foglalkozás is megvalósul, melynek keretében minden nagycsoportos részt vehet múzeumpedagógiai foglalkozáson.
A kiállításon szereplő munkák többsége műhely foglalkozásokon készült és különböző rajzpályázatokon díjazott mű. De szerepelnek olyan alkotások is, amelyek a projektekhez kapcsolódó „mindennapi” ábrázolás foglalkozások során készültek. A témák és a technikák megválasztásánál is észrevehető a „Zöld óvoda” szellemisége. A hagyományos anyagokkal készült munkákon túl megjelennek a nyers és főzött növényi részekkel és földdel festett munkák, illetve látható több, vegyes technikával készített alkotás is.
Rajzaink az Óvodai Nevelés szakmai módszertani folyóiratban: